Att vara mamma

2010-10-27 - 10:09:40
Är tufft ibland. Helst när man har en underbar son som har kommit in i en period då man ska slåss hela tiden... Det spelar ingen roll hur jag än gör, sätter honom på "time-out", försöker prata pedagogiskt, bli arg eller förklara att mamma blir ledsen,- allt han gör är att skratta mig rakt i ansiktet och tycker det är skit kul! O.o

Jag blir ledsen, såklart. Det tar på mamma hjärtat och jag vill inte bli arg på min son men ibland rinner det helt enkelt över när han gång på gång slåss. Det är inte bara mig, utan stora syster och pappa också. Men inte ger vi upp, samma visa varje dag men en dag ska det väl ge sig!

Värst är det när han är uttråkad, vet inte riktigt vad han ska göra med sina myror i brallan och ger en hurring istället. "Kramas istället, berätta vad du vill göra!" Försöker jag..
Ja, 3 åriga pojkar är inte att leka med. Dottern slogs inte, hon var en go 3åring, dock hamna hon där som 4åring istället och trotsa mig till max, ville inte ha med mig att göra. Det är svårt när man inte når fram till sina barn och att det tar så mkt på krafterna! Matt, ledsen och arg - fast det är det sista man vill vara.

Inte lätt att vara mamma jämt.
Tips och trix? Ge mig någon!
Postat av: Linda

Känner detsamma. Jag brukar sätta in W på hans rum så får han komma ut när han är glad och snäll igen. Men när vi var i sthlm å jag blev arg på honom så kom han fram och spottade mig i ansiktet. Då fick han höra. Då blev ja riktigt arg. Vi var ju hos sambons syster så ja visste inte riktigt vad ja skulle göra så satt in han på toaletten, fick han sitta där tills hans fattade vad han hade gjort och sagt förlåt. Det brukar funka här. Att sätta in han på sitt rum en stund.

2010-10-28 - 08:16:49
URL: http://ljeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0