Morgonstund har guld i mund

2010-01-31 - 10:26:47
Eller inte, ja inte mina barn iaf. De har gjort allt för att gå varann på nerverna. "Sitt inte bredvid mig, kom inte nära" Men när ena säger si gör den andra tvärtemot. ;)
Så de har riktigt gått mamma på nerverna här hemma, inte lätt när sonen är så pappig och vill springa in i sovrummet för att väcka hnm. Har lovat att han ska få sova, och det är ju klart han ska få göra det. Mkt att ta igen när man har varit ute och festat hela natten.

Och jag, som blev så irriterad på mina barn, rätt ut sagt. Gick till köket och bakade fruskostbullar! :D
Det fick mitt humör att lägga sig på rätt nivå igen och nu känner jag mig nöjd och tålmodig i ett tag till. Tyvärr fick vi inte sällskap av pappa till frukost men han kan få njuta av mina bullar senare.


Jag gjorde ett eget litet recept då jag inte hade de rätta ingredienserna hemma för de jag hitta på internet.

5dl mjöl
2msk bakpulver
½tsk salt
4dl gräddfil
2msk honung
Blanda ihop, gör till bollar och pensla med vispat ägg och garnera med pistage nötter.



Enkelt, snabbt o gott. Tog mig ca 30min att göra detta. 15-20min i ugn i mitten på 200grader. (ej varmluft)

Men jag ska finjustera receptet lite, jag gillar när det jag äter är lite mer "hälsosamt". Mer fibrer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0