Målar

2010-01-22 - 09:48:33
Oh yes, jag har målat. Målar fortfarande, om det blir så snyggt vet jag inte riktigt, men som en god vän kallar det "ful-konst". Det passar så bra in. :D För visst är det konst, klart det är, man har ju lagt ner tid och möda på det man skapar och Det är konst! Ja, iaf ful-konst.

Jag gör ett porträtt av mig och min son, aldrig kan man starta med ngt lättare. Nä, ge sig på det svåraste först! Och plus att jag har aldrig i mitt liv målat med dessa färger, allt jag har gjort är att skissa med en vanlig blyerts eller kol. Så färger är nåt helt nytt för mig. Så jag provar mig fram. :p
Sen om det blir jag och min son på bilden eller om det blir några andra människor det får tiden utvisa.. haha.

Men riktigt roligt är det iaf och riktigt lugnande. Glömt bort hur underbart det är att måla. :)
Måla mkt mkt mkt som ung trotsig tonåring, det var mitt enda lugn i en kaotisk vardag, man kan drömma sig in i målningen, man koncentrerar sig så mkt att man glömmer alla bekymmer.
Sen om målningen blir skitful har man ett nytt bekymmer, med det härliga med teckningar/målningar - det går att sudda ut eller måla över och börja om från början!
Man kan ta tillbaka sina misstag! Den du! :D

Åh, man kanske skulle gå ner till källan, ta upp sitt målarstativ som stått ensam i för många år och sätta igång!?
Nu blev jag lite suger igen. :D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0