Fått mkt gjort idag!

2010-01-08 - 16:18:31
När min man har varit hemma så har vi verkligen tagit tag i det som behöver fixas i lght:n. Vi flyttade in i ett extremt renoveringsobjekt, fanns inget annat att köpa då för tillfället så vi tog oss an denna lght med stort hopp om att kunna göra den som vi ville ha den.

Och nu börjar vi närma oss, efter 3år! Vi är inte precis rika eller har mkt tid över med två barn och jobb så vi har tagit det lite då och då. :)

Vi har fått upp hyllor i köket -äntligen- och en hylla i vrummet, vad små hyllor kan göra mkt i ett helt rum. Blev genast mer "hemma" och mysigt. Blev en liten klick av oss! Vi har betongväggar överallt! och inte den lättaste varianten, tom borren fastnar i väggen när man borrar!!! Jisses! Men det är skönt att min man är envis och ger sig på det trots det. (Mkt svordomar dock, men det kan jag leva med, sålänge hyllorna kommer upp! ;))
Tagit bort gamla dörrgaveln mot vrummet, satt nya lister. Lagt de sista bitarna golv i köket, satt upp easy-cover på sista väggen i kök, fått upp sista tapetbiten i hallen (Liten pyttesnutt som min man har dragit ut på att sätta upp, jaja skulle kunna ha gjort det själv men det var hans jobb ;)).

Målat dotterns rum, lljus-lila. Och sen har jag skissat upp en Hello Kitty på en av väggarna. En STOR en. Hon kommer bli stormförtjust! Dock kan jag inte måla den förns i slutet av månaden, ekonomin tillåter inte inhandling av färg för tillfället. Men det kan vänta. :)

Ja, lite småsaker men som gör sååå mkt!
Och ja, en matta har vi köpt!!! Så fin, svart stoooor och fin! :D

Nu ska vi åka och handla lite mat.

  


   







Tjingeling! :)
Postat av: EMMA SVAHN » ' pictures ' «

Hej!

jag har frågestund på min blogg just nu.

och gissa vad? det finns inga gränser om vad du kan och inte kan fråga!

det är DU som sätter gränderna för hur mkt du vill fråga och vad du vill fråga, om det är personliga frågor eller frågor som rör fotografering, det är helt upp till dig!



hoppas på många frågor från just DIG ;)

tack på förhand / em'



LÄNK till frågestunden: http://behindthecamera.blogg.se/2010/january/fragestund.html#comment

2010-01-09 - 11:22:25
URL: http://behindthecamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0