Bolibompa

2010-01-30 - 18:44:04
Med barnen och tittar på bolibompa, väldigt smart sak att komma på egentligen och att just sätta ut den tiden, kl. 18 är perfekt. Dagen avklarad, middagen avklarad och man vill bara varva ner innan barnen ska i säng o själv sätta sig i soffan o dega. Eller sätta sig senare att spela lite.. ;)
Så verkligen ett stort plus till dem som skapa bompa, vet ju att jag har nästan tittat på det hela livet, ja inte som tonåring kanske. ;)



Dock är vissa program verkligen inte ens roliga, Evas funkarprogram - varför sätter dom det så tidigt? Borde komma kl 19 eller ngt, mina barn är alldeles för små för att uppskatta det hon pratar om. Nån gång prata hon om staten och skattepengar i 30min och tom jag blev rastlös och extremt uttråkad.
Däremot när hon visa hur man gör rent handfat o toalett så var det intressant för min del,- men dock ej för barnen.




Dagens bompa satsar alldeles för mkt på att barnen ska lära sig av varje program. Låt tecknat vara tecknat, låt det vara en paus från lärdom istället. Barnen matas ju med information och ska läras dagarna i ända, låt dom få en paus!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0