Fånigt

2010-02-10 - 17:22:14
Det var rätt fånigt, läste på en blogg för ett tag sedan om tåg/bussresenärer och kom o tänka på det när jag åkte tåg i tisdags.. Folk är verkligen så fånuga egentligen, jag också, för jag var inte bättre själv.
Alla går på tåget, sitter redan ett fåtal personer där såklart men ingen, INGEN, sätter sig bredvid dem. alla fortsätter att gå framåt tills det är 4 tomma säten och sätter sig själv.
Och då menar jag ALLA gjorde likadant! Även jag,.. fniss.

Men det är ju verkligen fånigt. Är det verkligen så svårt att sätta sig bredvid ngn annan? Det kommer ändå folk senare som fyller upp tåget och man får nån bredvid sig. Eller är det bara för att man själv tycker att det är läskigt att ta steget till att sätta sig bredvid nån annan?
För när det inte finns några fria säten att sätta sig på, måste man ju sätta sig bredvid nån. Och när man gör det, väljer man ut en specifik person då? Han/hon ser frisk ut?

Nästa gång jag åker tåg, ska jag sätta mig bredvid ngn anna på en gång. ;)
Fick jag själv en egen tankeställare. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0