Alice i underlandet Bröllopstårta

2010-08-14 - 21:27:28

Helgens tårtor var roliga, den ena var en ganska klassisk tårta, helvit med rutmönster o pärlor med en stor rosett på topp. den var rolig eftersom jag inte har haft chansen att göra en sådan innan, så allt på denna var första ggn, ja förutom att fylla..täcka... ;o)



Men den andra tårtan var riktigt tuff, jag gillar den skarpt för den blev enligt mig själv, jäkligt ball! Det är inte många tårtor som jag stolt kan säga "den har jag gjort!" men nu vill jag gärna säga det stolt! ;o)

Temat var Alice i underlandet. Tårtan är mest inspirerad av kortleken i filmen.

Våning 1: Ruter
Våning 2: Spader
Våning 3: Klöver
Våning 4: Hjärter

Alltså, tårtorna är formade på det viset så titta noga kanske du också ser. ;o)
Riktig rolig att göra!!

Caketoppern är en nyckel som ni säkert vet vad den har för syfte i filmen. :o) 




Kommer även finnas på tårtbloggen.

Postat av: Veronica

Hej Micaela!

Jag tänkte göra en tårta med sådana rutmönster som du har gjort - din blev verkligen supervacker!

Jag är dock fullständig nybörjare på allt som har med tårtor att göra, så ville bara höra med dig hur du gjorde det? Räcker det att efter man täckt tårtan med sugarpaste att man trycker in ett linjalliknande verktyg så skapas mönstret, och sedan håller sig kvar eller använde du ngn särskild sorts sugarpaste/marsipan....?

Måste man låta verktyget sitta kvar en stund för att det ska "sätta sig" eller räcker det att man trycker ned och sedan går vidare så att säga?

Är supertacksam för all hjälp jag kan få!

2011-03-16 - 09:56:59
URL: http://www.picturesandtales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0