Försöker verkligen

2010-04-20 - 09:27:15
att sluta snusa nu.. eller ne, jag försöker inte så väl kanske. Men lite.. Jo lite, men jag skyller på min man att han förstörde det då han snodde snus från mig. Jag hade räknat ut hur mkt jag hade kvar och sedan hur länge jag skulle dela upp dem. Detta är inte nåt jag gör medvetet utan det bara sker och sen såg jag att han hade snott snus av mig och jag blev skogstokig. (För att inte tala om att han sluta för 6månader sedan och ska nu börja igen...) Då blev hela min värld upp och ner o jag kunde inte sluta igår... Hehe.

Jo, jag ska sluta. Men det är så jäkla trevligt när man är stressad vissa dagar, eller barnen gör mer hyss än vanligt och man känner att tålamodet tryter - tar man en snus så blir man lugn igen och tålamodet kommer tillbaka. Det är mest därför jag snusar, det är ett "hjälpmedel" och ett lugn..
Men jag vill inte längre, jag hatar att vara beroende av saker och defintivt när tandköttet tar stryk.

Tips nån? :-)




Postat av: Anna

Har inga tips, men stöttar gärna! Är ju gammal rökare själv, i sommar firar jag fyra år som rökfri :-) Man måste bara ha bestämt sig helt enkelt, det tror jag är det enda tipset... Vanliga tuggummin är bra iofs, så har man ngt att tugga på när sugen blir stort.

2010-04-20 - 20:34:54
URL: http://baylake.eu/mammamu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0