Svek.

2009-12-02 - 00:06:00
Det finns saker i livet som man gärna skulle vilja ta tillbaka eller få osagt. Men det går inte, vi kan inte vrida tillbaka klockan och få oss själva att hålla käften istället för att vara för glappkäft.
Vissa stunder tänker man inte alls på vad  man säger eller gör, det går per automatik, man kanske är arg, sårad.. Och det händer att i dessa stunder så säger man nåt korkat som sårar, fast man egentligen bara menar väl, innerst inne.
Ibland går det att laga men ibland blir det förlorat. Ibland är skadan för stor att det inte kan läka igen och förtroendet är borta. Även om man försöker kan man aldrig få samma kontakt och tillit igen, för om det är förstört går det inte att laga.

Varje dag som går nu, tänker jag på saker jag har gjort eller sagt som sårat, försöker ta till mig denna "kritik" och istället för att sätta på sig järnskölden och slå taggarna utåt, som den första instinkten säger så tar jag det åt mig och försöker växa som människa. Jag ska försöka lära mig åter igen att bli en bättre person, växa. För som människa kan man aldrig sluta växa, man kan aldrig sluta lära sig saker.
Försöka tänka sig för varje gång innan man talar, tänka sig för innan man agerar. Det är lätt att vara efterklok men inte så smart.
Det är lätt att säga förlåt, men det hjälper inte alltid.

Så man ska alltid tänka sig för innan.

Förlåt till alla er jag sårat. För jag vet, att jag sårat men jag ska försöka ta lärdom av detta och inte göra samma misstag igen. Men jag ber dock, en tjänst, säg ifrån innan det går för långt. För ibland, oavsett hur mkt man än försöker, sipprar det ut..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0